esmaspäev, 18. veebruar 2019

Ka teine nädal lõpule jõudnud

Tere taas!

Esimese nädalaga sai tugeva rutiini sisse. Mina isiklikult ei saa arugi, et teine nädal juba möödas on.

Nädalat alustasin põgusa hooldusega W124 kerele ehitatud Mercedes-Benz kupeega. Ühed väga ilusad autod. Kiire õhu-, õlifiltri ja õli vahetus ning rohkem minult ei nõutudki.

Järgnevalt tutvustati mulle prantsusmaalt pärit disaini, mis kuulub Citroenile. Siinkohal isiklikku seisukohta avaldades ütleksin, et mina sellist autot mitte kunagi ei ostaks. Eesmärgiks oli plokikaas sellel autol maha võtta. Täpsemaid juhiseid ega põhjendusi ei antud miks. Järgnevalt tulevad pildid, mis näitavad olukorda, kui mootor ei tee päris täpselt seda, mida ta tegema peaks. Mustuse ja niiöelda prahi kogus, mis valesti põlemisest mootorisse jääb on päris jube. Paneb ka mõtlema millal minu maakohas viimati korstnat puhastati, sest tuleohutuse mõttes ei sooviks sellist katastroofi mitte kellegi auto jõuallikasse ega isikliku majapidamise tulekolde kohal olevasse korstnasse.
  
Kõrgemate jõudude poolt eesmärgiks seatud tööd tegin lausa kolme tööpäeva jagu. Sellest sigrimigrist näeb teravam silm, et mootorist oleks olnud vaja eemaldada 4-5 erinevat detaili, et nõutud element kätte saada. Pean aga kurvastusega teatama, et nii see päris ei ole. Citroeni disainitud jõuallikas ei ole üldse praktilisust silmas pidades üles ehitatud. Üle 60% mootoriruumist tuli laiali lammutada, et saavutada kolmandal pildil olev vaatepilt. Sellele lõigule järgneval pildil on element, mis oli vaja kätte saada. Antud disaini võiks tegelikult lõpmatuseni kiruda aga positiivsel noodil peaksin märkima, et antud töö näol oli ikkagi päris hea õppetunniga. Sellist tööd usaldada pool aastat õppinud praktikandile, kes autode hingeelus veel üpriski võhik, on vähemalt minu jaoks päris au sees.


Kolmapäeva pärastlõuna üllatas mind väikese ja armsa Fiat Pandaga, mis kiiret hooldust tahtis. Filtrid, õli ja süüteküünlad. Lihtne ja loogiline. Ka itaallased oskava autot disainides natuke liiga palju mõelda. On tegu küll vanema masinaga aga õlivannis oleva õli taseme kontrollimiseks eksisteeriva varda otsimine oli ikka tükk tegu.


Neljapäeval kiire voolikuvahetus ühele väga lömmis Peugeotile ja täisväärtuslik hooldus Seatile. Mitte midagi kontimurdvat ja päev jõudis ka kiiresti õhtusse.


Ka reede oli kiire. Kõigepealt tuli teadmata põhjusel ühe Audi nina laiali lammutada ning seejärel ootas mind Jaguari hooldus. Sellest ajast pärit Jaguarid on Fordi poolt tehtud ja see oli väga eredalt esile toodud. Sarnaselt Citroenile oli ka see natuke keerulisem auto ning nõudis rohkem töö teostamise läbimõtlemist. Iseenesest mugav auto aga isiklikult endale ei ostaks. Ka hoolduse ja remondi puhul loeb mugavus. Ise seda tehes tahaks uue kohustuse just isiklikul autol võimalikult kiiresti kaelast ära saada.


Nädalavahetuse põnevaim hetk oli Eesti laulu finaali vaatamine koos ülejäänud eestlastega, kes minuga samas õpirände programmis osalevad omadel erialadel. Võtsin eesmärgiks nädalavahetusel puhata ja välja magada. Eesmärk sai saavutatud. Tuleval nädalavahetusel on juba plaanid suuremad. Aga nendest juba nädala pärast.

Mis seal ikka. Näeme nädala pärast.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar