pühapäev, 7. aprill 2019

Viies Nädal

Viimane nädal Tenerifel

Selle nädala lõpus töötasin ma koos Hollandist toakaaslasega meelelahutuses ja tutvusin uute ja huvitavate mängudega.

Esmaspäeva, teisipäev olid mul tavalised tööpäevad hommikust õhtuni, kus ma panin silte, koristasin laudu, poleerisin, puhastasin masinaid ja korrastasin terrassi. Teisipäeva õhtul sain vabaks halva enese tunde tõttu ning Getrin läks tööle minu asemele. Sain lähedal asuvast kliinikust abi oma külmetushaigusele.

Kolmapäeval oli mul juba palju parem ning töötasin tavalise tööpäeva.

Neljapäeval oli meil väljasõit Tenerife saarele,  kus saime näha Põhja-Tenerifet, See väljasõit oli täielikult minemist väärt, seal saime palju näha ja giidi käest kuulda. Vaated olid imelised ja teed, mida mööda liikusime olid ka väga põnevad, arvestades kui kiirelt meie buss liikus ja kui kitsad need olid. Mascas saime ka tunda vihma esimest korda meie Tenerife reisi ajal, saime kogemuste sekke panna.

Lõuna ajal käisime ühes restoranis söömas, kus toimus ka degusteerimine. Teised võtsid prooviks Canarian suppi, mille üle tegid nad nalja, sest meenutas maitselt ja lõhnalt väga kodust hernesuppi, mina võtsin kodu igatsuse tõttu tavalise kana supi. Kui söödud, läksime kõrvalruumi, kus saime proovida banaani veini.

Reedel oli minu esimene päev Entertainmentis. Kahjuks sain ainult olla 2 päeva seal, kuna oli suur nõudlus restoranis ja boss ei olnud nõus mind ära andma. Oli ilus ilm ja esimene mäng oli Petanca, mida tulid väga paljud inimesed mängima. Seejärel mängisime Sjoelbak'i, kus oli ka palju rahvast. Pingpongi ja piljardit mängisid seejärel samad hotelli külastajad, kes olid pärit Šotimaalt. Reedene päev läks kindlasti korda, sest paljud inimesed võtsid mängudest osa ja hommikune vahetus sai otsast otsani tööga täidetud.

Laupäeva õhtul oli tööl neli inimest seega ei olnud kellelgi eriti midagi teha, sest kaks inimest tegid juba vajaliku töö ära. Alguses tegime Mini-discot lastega ja peale seda algas "Jukebox", mis põhimõtteliselt tähendas oma sooviloo teada andmist meile ning me siis lasime seda arvutist.

Pühapäeva hommikul pakkisime veel viimaseid asju enne kui buss meile Albatrosi ette järele pidi tulema. Bussis rääkisime kui vähe või kui palju keegi koju tagasi tahab.

Stockholmi jõudes ja meie teist lendu oodates nägime üle pika aja uuesti lumesadu.

Eestisse jõudsime umbes 23:00 ajal. Ma sain öömaja Tallinnas, ning mind ootas hommikul buss Narva.

Jään Tenerifet, seda kliimat ning kultuuri kohutavalt taga igatsema ja ma olen rõõmus, et ma sattusin sinna nii toredate inimestega.

Neljas Nädal

Neljas nädal Tenerifel

Esmaspäeval, teisipäeval ning kolmapäeval olid mul sarnased tööpäevad, kus hommikul töötasin restoranis. Koristasin laudu, poleerisin ja viisin nõusid pessu, panin toitudele silte, korrastasin terrassi ja pesin tuhatoose ja soola-pipra topse. Töötasin kõik oma tunnid hommikust lõunani ära ning siis olin õhtu vaba.
Ma pole veel kindel missugune tööpäev mulle rohkem meeldib. Kas siis, kui töötasin varahommikul, puhkasin lõuna ajal ning siis hiljem õhtul. Lõuna ajal oli kõige soojem päike, ning polnud nii väsitav kui töötada 8 tundi järjest, kuid saad ülejäänud päeva vabaks, suurema osa pärastlõunast ning kogu õhtu.

Teisipäeva õhtul toimus Piano Bar'is "Snake Show", kus külalised said suure Fluffy-nimelise mao kätte võtta ja temaga koos pilti teha. Ta oli nagu ta nimi vihjab väga pehme ja leebe.
Kolmapäeval töötasin suuremas osas Pool Bar'is, kus Maria õpetas mulle, mida mul rohkem teada oleks vaja. Mariaga on alati tore koos töötada, sest ta on selline rõõmsameelne ja teeb külalistega nalja. Ta seletab ülesandeid neid tehes ette ja ei pane sind tegema töid, mida ma ei tea kuidas teha. Peale tööpäeva käisime koos toakaaslastega all Piano Bar'is karaokeõhtul.

Neljapäeval töötasin koos Getriniga restoranis kuni toimus tuleohutusõpe ja kõik töötajad saadeti hotelli ette kogunema.
Reede oli mul tavaline restorani tööpäevad, kus täitsin samu ülesandeid, mis ülejäänud nädalatel.
Laupäeval õhtul oli Piano Bar'is "Parrot Show". Need papagoid olid nii ilusad ja oskasid väga erinevaid trikke, väga hästi treenitud olid.

Pühapäev möödus kiirelt, külastasin Siam Parki Hele-Liisiga. Siam Prk on veepark Costa Adejes, ranniku äärelinnas Tenerifes. Siam Parkil on siiami teemalene veekeskus. Seejärel läksime koos Getriniga ja teiste tüdrukutega restorani Esme sünnipäeva tähistama.

Kolmas Nädal

Kolmas nädal Tenerifel

Esmaspäeval sain lisaks restoranis töötamisele olla ka õues Pool Bar'is, kus põhiliselt tuli külastajatele teha jooke, tegeleda kassaga, vajadusel voltida kahvleid ja nuge salvrätikutesse ja lõuna ajal kontrollida, et kõiki toite oleks piisavalt alles.

Vahetasin Getriniga töötunnid ära, et ta saaks õhtul oma uute sõpradega, šotlastega õhtusöögile minna, sest algselt pidin tema ise olema õhtuses vahetuses.

Õhtul kolis meie korterisse uus tüdruk Soomest, kes hakkas hotellis tööle administraatorina.

Teisipäev oli rohkem kui tavaline päev. Hotell on inimesi pungil täis. Stressi tõttu ma isegi poolenisti pillasin maha kandiku pokaalidega, lõhkudes ära 6 klaasi. Olin super mures, et mis nüüd saab. Aga inimesed olid hästi mõistvad ning aitasid ära koristada ja nalja teha, said mind naerma ajada.

Kolmapäev oli mul vaba päev, mille kulutasin sooja kliima nautimisele ning mitte millegi tegemisele.

Neljapäev ja reede olid sarnased tööpäevad, kus hommikul töötasin restoranis. Koristasin laudu, poleerisin ja viisin nõud nõudepesijale, sildistasin toite, korrastasin terrassi, pesin tuhatoose ja soola-pipra topse. Õhtul läksin uuesti tööle, kus ma oma vahetuse lõpuni olin kellelgi abis.

Pool Bar'is töötamine oli väga lõbus ja palju vabam kui restoranis, sest baaris oli rohkem võimalust inimestega suhelda, isegi kiirel ajal. Aegamisi hakkas mulle ka keerulisemate jookide tegemine ja kassa kasutamine selgeks saama, mis tegi teiste töötajate aitamise palju lihtsamaks.

Laupäeval oli väga kogemuste rohke päev. Moodustasime teise eestlasega kamba ning läksime ümbrust uurima ja mööda saart seiklema. Rendiautoga lahkusime meie hotellide parklast hommikul ning tagasi tulime alles õhtul. Saime tutvuda Tenerife mägede, looduse ning nende hullumeelsete sõiduteedega. Merd vaadata on tõeliselt imeilus nagu ajakirja kaanefotolt.

Pühapäeval tagasi tööle.

Teine Nädal

Teine nädal oli väga kiire ja juhtus palju.

Esmaspäeval oli mul tavaline tööpäev restoranis, kus koristasin laudu, poleerisin nõusid ja tõin nõusid juurde. Õhtul sain aga proovida ka baaris töötamist, sest sealsel töötajal oli rahvarohkuse tõttu abi vaja. Tegelesin Maria abistamisega, kokteilide valmistamisega ning muuga.
Päris kodune ilm, kui võtta palmi pud pildilt ära
Kolmapäeva hommikul kutsus meie ülemus meid graafikust rääkima, et me saaksime endale ise vabad päevad valida ja me otsustasime järgmise nädalavahetuse kasuks, et saaksime koos teiste eestlastega Põhja Tenerifet minna avastama. Õhtul läksime lähedal asuvasse Aberdeen'i restorani sööma, kus olid väga toredad töötajad ja imemaitsev söök. Õhtuti istusin teiste eestlaste rõdu peal, rääkisime tööl toimuvast ja veetsime üksteise seltsis aega.

Neljapäeval oli sõbrapäev aga see ei alanud nii nagu ma oleks oodanud. Tööpäev ise möödus tavapäraselt toitudele sildistamiste ja laudade koristamisega. Valentini päeva puhul vahetasime me restoranis kõik laudlinad punaste ja hõbedaste vastu välja, panime lauale pikad küünlad ja puistasime sädelust.

Reede ja laupäev olid mul vabad päevad seega kasutasin seda aega, et käia Playa de las Americas ning ka mujal tutvusin kohalikke kohtadega.

Nädala viimasel päeval oli mul tavaline tööpäev hommikust õhtuni, kus ma sildistasin toite, koristasin laudu, poleerisin, puhastasin masinaid ja korrastasin terrassi.

Esimene Nädal

Esimene nädal

Mina olen Agnes Tikerpe, turismikorralduse teise aasta õpilane. Kandideerisin selles projektis ja läbisin oma praktika ühe osa Muthu Golf Plaza hotelli restorani ja meelelahutuses.

Esimene nädal Tenerifel oli väga huvitav ja uus aga samas ka väga võõras ja pisut hirmutav. Jõudsime hotelli hilisõhtul ööbisime algul asendustoas, kust pidime järgmine päev välja kolima.

Järgmisel päeval pidime varakult ärkama, et dokumendid korda teha. Kogunesime hotelli ette kell 6.40, kust algas meie sõit politsei jaoskonda. Jaoskond avati kell 8.00. Esmaspäeva hommikul ärkasime me varakult, et minna politseijaoskonda, kus meil oli vaja mõned paberid korda ajada. Veider oli näha, kuidas inimesed hakkasid juba tunde enne jaoskonna avanemist järjekorda kogunema, et esimeste seas sisse saada. Me ootasime jaoskonna ees üle tunni ja peale seda käisime veel ühes asutuses.

Esimene päev oli kõigil vaba, et tutvuda oma praktikal viibimise töökohtadega ja saada infot, kuidas edasine töökorraldus välja hakkab nägema. Kuna mina ja veel kaks praktikanti Eestist töötame samas kohas, siis tagasi jõudes tutvustati meile hotelli, samal ajal. Samal päeval saime ka endale tööriided, nii õhtusteks kui ka hommikusteks vahetusteks. Peale tuuri pidime oma asjad kokku pakkima ja kolima ümber töötajate korterisse, kus hakkasime elamist jagama hollandlastega, kes samuti Golf Plaza hotellis töötasid.

Teisipäev ja kolmapäev olid mul vabad, seega kasutasin seda aega, et käia koos teiste eestlastega ümbruskonnaga tutvumas.

Nädala lõpuni olime me Getriniga korda mööda vahetustega tööl ja õppisime sealsete töötajate kõrvalt, mida me tegema peame hakkama. Restorani ülemus oskas väga hästi inglise keelt, kuid teised restorani töötajad mitte, seetõttu esimesed päevad koosnesid enamvähem paljude töötajate järel käimisest ja tuli proovida kuidagi hispaania keelest ja žestidest aru saada.

Kuna mind ja Getrinit võeti vastu ka meelelahutusse, mida ma tahtsin ka kindlasti proovida, siis läksin selle kohta küsima Leylalt, kes tegeleb hotelli töötajatega. Ta ütles, et on suur võimalus, et me tegelikult ei saa sinna üldse minna aga, et ta annab endast parima.

teisipäev, 19. märts 2019

Viimane nädal - Getrin

Viimane nädal Tenerifel

See nädal tõõtasin ma koos Hollandist toakaaslastega meelelahutuses ja tutvusin uute ja huvitavate mängudega.

Esmaspäeva hommik meelelahutuses algas Aqua Zumbaga, kus hotelli külastajad olid vees ja tantsisid instruktorite, hollandlaste, järgi. Selle kava kokku panek oli nende viimane ülesanne, mis nad pidid läbi viima enne praktika lõppu.
Kui see sai läbi kutsusime me inimesi mängima Sjoelbak'i, mis on pärit Hollandist. Selle mängu jaoks on olemas mängulaud nelja vaoga kuhu vahele sa pead teisest laua otsast proovima litreid libistada. Võidab see, kes kogub mängu lõpuks kõige rohkem punkte.
Õhtul on esimese tegevusena alati Mini Disco, kus me kutsume väikseid lapsi lava ette platsile meiega koos erinevaid tantse tantsima, osad lapsed oskasid ka kohe kaasa tantsida, sest nad on oma vanematega juba mõnda aega siin hotellis olnud ja iga õhtu tantsimas käinud. Enne Mini Discot õpetasid Hollandlased mulle, kuidas õhupallidest lastele mänguasju valmistada.
Peale Mini Discot algas "Eagle Show", kus naine ja mees näitasid publikule oma uhkeid linde ja lennutasid neid Piano Bar'is ringi. Õhtu lõpus laulis Miguel, meelelahutuse juhataja, erinevaid laule, mille saatel said külastajad tantsima tulla.

Teisipäev oli jahe päev seega ei olnud palju neid inimesi, kes oleks tahtnud tulla meiega mänge mängima. Ma ei leidnud esimeseks päevaks mütsi ja ma kardan, et ma sain päikese piste, sest mul on juba kaks päeva pea valutanud.
Hommikul toimus moe show, kus kaks naist demonstreerisid kenasid suveriideid, mida saab hotelli esimesel korrusel olevast poest osta.
Peale seda mängisime me kokteili mängu, kus teisel pool õhuhoki lauda on topsid punktidega ja veega, kuhu sa pead ping pong'i palli sisse põrgatama. Kuna ilm oli jahe siis mängisime me seda hollandlastega kolmekesi, et ma saaks sellegipoolest kõiki mänge enne nädala lõppu läbi proovida ja selgeks õppida.
Piisavalt inimesi ei tahtnud tuule tõttu vees pallimänge mängida, et meeskondi tekitada,  seega me lasime kahel poisil omavahel ilma reegliteta mängida.
Õhtul töötasin ma meelelahutuse asemel restoranis, sest Agnes oli haigeks jäänud ja talle oli asendust vaja.

Esmaspäeva mängukava
Reede mängukava

Kolmapäeval olin ma koos Migueliga, kes on meelelahutuse juhendaja. Esimeseks mänguks oli Petanca/Frensh balls, kus mängisid kaks meeskonda ja ka mina sain osa võtta, et võrdselt inimesi oleks. Mängu alguses viskab üks meeskondadest platsi peale oranzi pallikese, millele mõlemad võistkonnad peavad oma grupi kuulidega (kas üks või kaks triipu kuuli peal) võimalikult lähedale saama. Mängu võidab see, kes kiiremini piisavalt punkte kogub. Väga tore mäng.
Sulgpalli asemel mängisime me piljardit, sest selle vastu tundsid inimesed rohkem huvi. Igal mängijal on mängu alguses 6 elu, kui sa lööd kuuli sisse teenid sa punkti, kui aga lööd kuulist mööda või ei saa kuuli sisse, kaotad elu. Peale piljardit läksime me õues olevasse ruumi, kus me hoiame mänge ja muud vajalikku, kus Miguel tegeles järgmise päeva mängude nimekirjaga ja arutasime, et mida õhtul teha.
Õhtul tegime me lühikese Mini Disco, sest lapsi oli ainult kaks ja seejärel riietusime Mickey ja Minnie Mouse'iks, sest Miguel oli lõuna ajal pakkunud, et ma peaks kostüümi mahtuma ja lastel oleks kindlasti tore. Minu Minnie pea ei lasknud mul mu silmaaukudest korralikult välja vaadata niiet ülejäänud ajaks oli Miguel mu silmad ja juhendaja. Kostüümid seljas, läksime tagauksest Piano Bar'i ja käisime seal ringi, palju oli lapsi, kes jooksid meid kohe kallistama ja tahtsid pilti teha, veelgi rohkem oli täiskasvanuid, kes kindlasti koos meiega pilti tahtsid saada. Käisime ka korraks restoranist läbi, kus külalistele lehvitasime ja siis ruttu riideid läksime vahetama, et karaokega alustada.

Neljapäeval oli meil väljasõit mööda Tenerifet ja minu esimene kord näha Põhja Tenerifet, mida kõiks teised juba varem jõudsid külastada. See väljasõit oli täielikult minemist väärt, seal oli nii palju näha ja giidi käest kuulda. Vaated olid imelised ja teed, mida mööda liikusime olid ka väga põnevad, arvestades kui kiirelt meie buss liikus ja kui kitsad olid teed. Mascas sain esimest korda tunda vihma ja see oli millegi pärast nii rõõmu tekitav nagu poleks varem vihma näinud.
Lõuna ajal käisime ühes restoranis söömas, kus kõrval toimud ka degusteerimine. Võtsime prooviks Canarian suppi, mis kui kohale jõudis, pakkus meile nalja, sest see meenutas maitselt ja lõhnalt väga kodust hernesuppi. Kui söödud läksime kõrval ruumi, kus saime proovida banaani veini, mida ostsime ka koju kaasa.

Teide rahvuspark

Meie lõunasöögi restoran

800 - 1000 aasta vanune draakonipuu ja meie

Masca
Uduvihma nautimas

Reedel oli ilus ilm ja esimene mäng oli Petanca, mida tulid väga paljud inimesed mängima. Seejärel mängisime Sjoelbak'i, kus oli ka palju rahvast. Ping pongi ja piljardit mängisid seejärel samad hotelli külastajad, kes olid pärit Šotimaalt ja olid Tenerifele tulnud ühe mehe juubelit tähistama. Reedene päev läks meelelahutuse koha pealt kindlasti korda, sest paljud inimesed võtsid tänu päikselisele ilmale mängudest osa ja hommikune vahetus sai otsast otsani tööga täidetud.
Õhtul oli tööl neli inimest seega ei olnud kellelgi eriti midagi teha, sest kaks inimest tegid juba vajaliku töö ära. Alguses tegime Mini Discot lastega ja peale seda algas "Jukebox", mis tähendas seda, et külastajad said paberi, kuhu peale nad kirjutasid oma soovi loo ja meie lasime seda arvutist. Kes tahtis sai nende saatel tantsida, kes laulda.

Laupäeva hommik oli mul vaba, seega ma käisin kõrval hotellis päikest võtmas kuni ilm läks liiga tuuliseks ja suundusin tuppa kohvreid pakkima. Õhtul pidin ma restorani tööle minema, sest restorani ülemus Jose ütles, et laupäeva õhtu tuleb kiire ja neil on abi vaja. Kui ma kohale jõudsin ütles Juan ja Dulce, et neil on sel õhtul alla 100 inimese tulemas seega, mulle pole tööd anda. Olin tund aega pisemate ülesannetega abis ja seejärel lubati mul tuppa tagasi minna ja edasi pakkida, sest nad saavad ise hakkama. Enne aga kui ma üles läksin jätsin ma Rolandoga hüvasti, kes on restoranid nõudepesija. Minu tulemisest saadik on ta minuga nii tore olnud ja alati kui ma tööle tulen või talle nõusid viisin siis ta laulis mulle või küsis kuidas mu päev on möödunud. Ta on kindlasti üks neist mitmest mitmest inimesest, keda ma sellelt reisilt igatsema jään.

Rolandoga

Pühapäeva hommikul toimusid veel viimased pakketööd enne kui buss meile Albatrosi ette järele pidi tulema. Buss lasime me muusikat ja rääkisime kui vähe või kui palju keegi koju tagasi tahab minna.
Stockholmi jõudes tuli hõmad kokkupoole tõmmata ja lendu oodates nägin üle pika aja lumesadu.
Eestisse jõudsime 23:00 ajal õhtul ja jäime oma shuttle bussi ootama. Bussijuhiga kohtusime kuskil 40 minutit hiljem aga Tallinnast liikuma saime ligi 2 tundi hiljem, sest soomlaste lend hilines. Tartusse jõudsime me kuskil pool 4 öösel.

Super seltskond!

Jään Tenerifet ja seal kohatud toredaid inimesi kohutavalt igatsema ja ma olen rõõmus, et ma sattusin sinna nii vahvate inimestega, kellega sain seal tundma õppida ja keda saan edaspidi ka kooli peal kohata ja kontakti hoida.